Autobusy turystyczne. Odnowiona Setra TopClass 400
            
				Koncern Daimler AG odnowił serię autobusów turystycznych Setra TopClass 400. Zwiększono ilość miejsca pomiędzy fotelami, poprawiono poziom bezpieczeństwa i do wyboru pojawił się silnik V8. Zmieniono konstrukcję i delikatnie odświeżono wygląd przedniej ściany nadwozia. Tak jak do tej pory, standardem w autobusach Top-Class 400 (oprócz S 431 DT) jest rzędowy silnik sześciocylindrowy. W modelu S 411 HD jest to jednostka OM 501 LA, w pozostałych modelach - OM 457 LA.
Autobusy TopClass nieco urosły. Model S 411 HD ma teraz długość 10,16 m (+ 0,6 m), S 415 HD 12,2 (+ 0,2 m), a w wersji trzyosiowej 12,3 m (+ 0,3 m). Model S 416 HDH jest dłuższy o 0,2 m (ma teraz 13,19 m), a S 417 HDH o 0,17 m (ma 14,05 m). Tylko dwupokładowy S 431 DT nie zmienił długości (13,89 m).
Pojazdy otrzymały nową konstrukcję przedniej ściany, której zadaniem jest absorpcja siły zderzenia. Integralną częścią tego systemu jest kokpit, który w przypadku czołówki jest elementem pochłaniającym znaczną ilość energii zderzenia. Element ten spełnia również normy bezpieczeństwa dotyczące zderzeń z wjeżdżaniem pod pojazd.
Tak jak do tej pory, standardem w autobusach Top-Class 400 (oprócz S 431 DT) jest rzędowy silnik sześciocylindrowy. W modelu S 411 HD jest to jednostka OM 501 LA, w pozostałych modelach - OM 457 LA. We wszystkich wersjach trzyosiowych (HDH) teraz w opcji jest silnik V8. Jednostka MB OM 502 LA o mocy 503 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.300 Nm była do tej pory zarezerwowana tylko dla dwupokładowego S 431 DT.
Nowością we wszystkich autobusach TopClass 400 jest ośmiobiegowa, zautomatyzowana przekładnia PowerShift GO 240-8 MPS.
  
    
    
    
      | Poj. | 11,9 l | 11,9 l | 11,9 l | 11,9 l | 11,9 l | 15,9 l | 
    
      | Cylindry | R6 | R6 | R6 | R6 | R6 | V8 | 
    
      | Moc maks. | 408 KM | 428 KM | 428 KM (455 KM*) | 428 KM (455 KM*) | 428 KM (455 KM*) | 503 KM | 
    
      | * w opcji |