Maszyny budowlane. New Holland: W190B
            
				Zintegrowany system chłodzenia o kształcie przypominającym kostkę, to największa nowość w kołowej ładowarce New Holland W190B. System chłodzenia jest umieszczony pośrodku ładowarki tuż za kabiną, a nie - jak to zwykle ma miejsce w maszynach budowlanych tego typu - z tyłu pojazdu. Dzięki temu udało się m.in. zmniejszyć oraz poprawić rozkład masy, ponieważ odciążono tył. 
Maszyna ta miała polską premierę podczas tegorocznych targów Autostrada-Polska w Kielcach i jest już w sprzedaży. Zastąpiła dotychczas oferowaną ładowarkę W190. Nowa maszyna może być wyposażana w łyżki o poj. od 3,1 do 3,5 m sześc.
Chłodzenie i balans
System chłodzenia jest umieszczony pośrodku maszyny tuż za kabiną, a nie - jak to zwykle ma miejsce w ładowarkach - z tyłu pojazdu. Dzięki temu udało się m.in. zmniejszyć oraz poprawić rozkład masy, ponieważ odciążono tył. Chłodnica o kształcie kostki ma z trzech stron radiatory, które służą do chłodzenia silnika i oleju: hydraulicznego oraz z przekładni. Powietrze dochodzi do tego nietypowego układu z trzech stron.
Ciekawym rozwiązaniem jes system zarządzania mocą, który rozpoznaje z jakiego typu pracą mamy do czynienia. Przy maksymalnym obciążeniu silnik pracuje z mocą 227 KM, jednak, gdy podnoszone materiały są lżejsze system zmniejsza liczbę koni do 210. Przy lekkich pracach uruchamiany jest program oszczędnościowy i wówczas motor dysponuje 190 KM. Powoduje to, że oszczędzane jest paliwo. Systemem można także sterować ręcznie.
To nie koniec
Nowy jest silnik maszyny. Jednostka produkcji CNH o pojemności 6,7 litra, wyposażona jest we wtrysk common rail, cztery zawory na cylinder i zawór EGR. Producent zdecydował się także na zintegrowanie systemu hydraulicznego i sterowania. Mają one dwie identyczne pompy, każda o wydajności 120 litrów na minutę i maksymalnym ciśnieniu pracy, wynoszącym 250 barów.
Kabina, w porównaniu do innych ładowarek New Holland, ma szersze drzwi, nowe schodki z większą powierzchnią antypoślizgową, większą o 13 procent powierzchnię przeszkloną i bardziej komfortowy fotel operatora, nową stylizację wskaźników oraz monitor LCD umieszczony na suficie. Wyświetlane są na nim informacje o parametrach pracy maszyny przetwarzane przez system monitorowania. Informuje on także o ewentualnych błędach i awariach podzespołów ładowarki.
  
    
    
      | Masa operacyjna | 17,6 t | 
    
      | Maksymalna moc silnika | 227 KM | 
    
      | Pojemność łyżek | 3,1-3.5 m sześc. | 
    
      | Statyczne obciążenie wywracające w skręcie | 12.300-12.500 kg | 
    
      | Prędkość maks. przód / tył | 37 / 25,3 km/h | 
    
      | Maks. wysokość ładowania | 5.445 mm |