Do przewozu. Citroen Jumper kombi 30 L1H1 2.2 HDi
            
				Chcesz mieć dobrze wyposażony 9-osobowy busik? To może być Citroen Jumper kombi, ale lepsze wyposażenie trochę kosztuje. No i nie planuj wycieczek po dziurawych drogach. Plusy Citroena to: Plusy dość dynamiczny i niezachłanny na paliwo silnik, wyciszenie silnika, sześciobiegowa skrzynia, estetyczne wykończenie wnętrza, dobre wspomaganie kierownicy, hamulce jak brzytwa, wygodne, osobne fotele w 2. i 3. rzędzie oraz dużo schowków. Minusów jest znacznie mniej, ale trzeba po tej stronie wymienić: nie dość komfortowe zawieszenie, drzwi przesuwne tylko z jednej strony, niezbyt wygodny podwójny fotel pasażerski z przodu i brak regulacji kątowej kierownicy.
Jumper w naszym teście występuje w najmniejszym wariancie gabarytowym.
Salonka z ograniczonym dostępem
Bagażnik ma niski próg, łatwo pakować walizy. Tylne drzwi skrzydłowe symetryczne, boczne drzwi przesuwne tylko z prawej strony. Przydałyby się drugie, z lewej.
Kabina jest wykończona estetyczną tapicerką, nie ma połaci gołej blachy. Osobne fotele z podłokietnikami w drugim i trzecim rzędzie to lepiej niż w testowanym niedawno Oplu Vivaro kombi, gdzie były kanapy (Vivaro jest tańsze o ok. 22 tys. zł). Fotele wyprofilowane, z regulacją pochylenia oparcia (tego też brakowało w Oplu).
Są uchwyty na kubki z tyłu, kieszenie na ściance bocznej. Po pociągnięciu jednego uchwytu kładzie się oparcie środkowego fotela w drugim lub trzecim rzędzie, tworząc w ten sposób stolik. Luz w kabinie, miejsca jest dużo.
Niedopieszczony przód
Na tym tle blado wypada podwójne siedzenie pasażerów obok kierowcy, bez jakiejkolwiek regulacji.
Fotel kierowcy z regulacją części lędźwiowej i wysokości. Kierownica regulowana tylko na głębokość, przydałaby się jeszcze regulacja kątowa. Dziwna jest geometria całego układu: fotel - deska rozdzielcza - kierownica. Żeby nie uderzać nogami w dół deski rozdzielczej, trzeba odsunąć mocniej fotel, a wtedy trzeba mieć długie ręce, żeby wygodnie kręcić kierownicą.
Na osłodę bardzo dobre elektryczne wspomaganie kierownicy i dbałość o szczegóły, choćby podświetlane przyciski sterowania radiem na kierownicy (w Oplu wieczorem trzeba było ich szukać). Schowków w kokpicie jest zatrzęsienie.
Dość koni i biegów
Auto tłucze na dziurach, zawieszenie nie jest tak komfortowe jak w Vivaro, za to silnik pracuje cicho, przy 100 km/h słychać tylko jego szmer. Sześciobiegowa skrzynia pozwala na spokojną, niskoobrotową jazdę.
Diesel 2.2 HDi to dynamiczna jednostka. Po przejechaniu całej Warszawy i 450--kilometrowej trasy do Słupska komputer pokazał 6,8 l ON na 100 km. To nie gorzej niż w Vivaro z turbodieslem 2.0, a z większą mocą. Te konie są łatwe do ujarzmienia - hamulce są jak brzytwa.
Plusy
Dość dynamiczny i niezachłanny na paliwo silnik. Wyciszenie motoru. Sześciobiegowa przekładnia. Estetyczne wykończenie wnętrza. Dobre wspomaganie kierownicy. Hamulce jak brzytwa. Wygodne, osobne fotele w 2. i 3. rzędzie. Dużo schowków.
Minusy
Nie dość komfortowe zawieszenie. Drzwi przesuwne tylko z jednej strony. Niezbyt wygodny podwójny fotel pasażerski z przodu. Brak regulacji kątowej kierownicy, potrzebne długie ręce kierowcy.
  
    
    
      | DMC / Ładowność | 3.300 / 1.100 kg | 
    
      | Liczba miejsc | 9 | 
    
      | Pojemność bagażnika | b.d. | 
    
      | Wymiary pojazdu długość / szerokość / wysokość | 4.963 / 1.870 / 2.254 mm | 
    
      | Rozstaw osi | 3.000 mm | 
    
      | Silnik | R4, turbodiesel z common rail | 
    
      | Pojemność skokowa silnika | 2.198 ccm | 
    
      | Moc maksymalna | 120 KM przy 3.500 obr/min | 
    
      | Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm przy 2.000-2.300 obr/min | 
    
      | Zużycie paliwa | b.d. | 
    
      | Skrzynia biegów | manualna, 6-przełożeniowa | 
    
      | Układ hamulcowy | tarcze z przodu i z tyłu | 
    
      | Wyposażenie pojazdu testowego (standard, m.in.) | ABS + BAS + EBD, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wspomaganie i regulacja kierownicy na wysokość, komputer pokładowy, lusterka sterowane elektrycznie i podgrzewane, obrotomierz, poduszka powietrzna kierowcy, siedzenie pasażera dwumiejscowe, szyby przednie sterowane elektrycznie, zamek centralny sterowany pilotem, reflektory przeciw- mgłowe, regulacja pochylenia oparcia wszystkich foteli w trzech rzędach, schowki pod fotelami przednimi, trzy indywidualne siedzenia w 2. i 3. rzędzie, zawieszenie komfortowe. | 
    
      | Cena brutto (standard) | 127.250 zł | 
    
      | Gwarancja mech./perforacyjna | 2 lata/5 lat | 
    
      | Przeglądy techniczne | co 40.000 km lub co 2 lata |