Iveco Daily serii 49 (49.10 i 49.12) należy do największych wersji tego modelu. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 5 t, co czyni z popularnego dostawczaka niewielką ciężarówkę. Plusy Iveco to przede wszystkim znikoma awaryjność silników, funkcjonalne wnętrze i duży wybór wersji gabarytowych. Do mankamentów samochodów dostawczych rodem z Iveco trzeba zaliczyć: niską trwałość fabrycznych elementów zawieszenia, kiepskie wyciszenie silników oraz mało wydajną wentylację.
Jedyną istotną różnicą pomiędzy Daily 49.10 a 49.12 jest moc zastosowanej jednostki napędowej. W pierwszym wypadku 2,8-litrowy motor uzyskuje maksymalnie 103 KM, w drugim 122 KM. Silnik w mocniejszym wariancie jest oceniany wysoko, zarówno jeśli chodzi o kulturę pracy, jak i elastyczność, w pierwszym nie ma zastrzeżeń co do kultury pracy czy usterkowości, gorzej jednak z mocą. - Przy pełnym załadunku auto rusza się jak muł - powiedział nam pan Sebastian Jodłowski, użytkownik Daily od prawie pięciu lat. Jednostka napędowa pozostaje jednak w sumie najjaśniejszym "punktem programu" 5-tonowego Daily.
Plusy dominują jeszcze tylko w ocenie zagospodarowania przestrzeni w kabinie, pozostałe elementy oceniane są już gorzej. Dotyczy to np. mało precyzyjnej skrzyni biegów czy usterkowego układu jezdnego (łożyska, stabilizatory), choć z drugiej strony użytkownicy podkreślają, że Daily 49 dobrze znosi przeładowanie. Sporo do życzenia pozostawia wyciszenie silnika, użytkownicy mają zastrzeżenia do systemu wentylacji i ogrzewania kabiny, jak również do niskiej jakości materiałów w kabinie. Sporo uwag usłyszeliśmy na temat układu hamulcowego, a konkretnie jego małej wydajności i niskiej trwałości elementów.
Skrzyniowe Daily w wersji 5-tonowej (zarówno 49.10, jak i 49.12) występuje w czterech wariantach rozstawu osi: 3.300, 3.600, 3.950 i 4.180 mm. Uwagę zwraca szczególnie ostatnia z wymienionych wersji, niewystępująca w Daily o mniejszej dopuszczalnej masie całkowitej (30.8, 35.8, 35.10, 35.12). Mnogość wersji to niewątpliwy walor, można wybrać np. skrzyniowca o długości całkowitej wynoszącej 5.775 mm, 6.555 mm, 6.955 mm, aż do 7.270 mm, a dopuszczalna ładowność w maksymalnym wariancie (49.10 z rozstawem osi 3.300 mm) wynosi 3.120 kg. Powszechnym zarzutem dotyczącym aut spotykanych na rynku wtórnym jest dość marny stan karoserii. Zdarzają się egzemplarze ze sporymi ubytkami w blasze. W kiepskim stanie znajdują się też skrzynie, widać, że niektóre zabudowy wykonywano byle jak, z materiałów niekoniecznie najwyższej jakości.
Plusy
Znikoma awaryjność silników. Funkcjonalne wnętrze. Duży wybór wersji gabarytowych.
Minusy
Niska trwałość fabrycznych elementów zawieszenia. Kiepskie wyciszenie silników. Mało wydajna wentylacja.
ekspert: Józef Tworzydło - mechanik z Poznania:
- Zwracam uwagę np. na odpowiedni dobór ogumienia, bo w autach o tak dużej ładowności ma to szczególny wpływ na ekonomię i zużycie układu jezdnego. W Daily 49 optymalne są opony 195/75 na 16-calowych kołach. Kupując używane Iveco, warto przyjrzeć się stanowi silnika. To trwała konstrukcja, ale lubiąca, gdy się o nią dba: systematyczna wymiana płynów eksploatacyjnych, dobre paliwo...
  
    
    
    
      | Dopuszczalna masa całkowita | 5.000 kg | 4.600 kg | 
    
      | Ładowność | 3.120 kg | 2.620 kg | 
    
      | Długość | 5.775 mm | 5.625 mm | 
    
      | Szerokość | 2.000 mm | 1.993 mm | 
    
      | Wysokość (bez ładunku, z plandeką) | 2.135 mm | 2.390 mm | 
    
      | Silnik / pojemność skokowa | turbodiesel / 2.798 ccm | turbodiesel / 2.798 ccm | 
    
      | Moc maksymalna | 122 KM | 125 KM | 
    
      | przy obr/min | 3.700 | 3.700 | 
    
      | Maksymalny mom. obr. | 285 Nm | 280 Nm | 
    
      | przy obr/min | 1.900-2.300 | 2.000-2.300 | 
    
      | Prędkość maksymalna | 132 km/h | 135 km/h | 
    
      | Rozmiary przedziału ładunkowego (skrzynia z plandeką) | 
    
      | Długość | 3.650 mm | 3.460 mm | 
    
      | Szerokość | 1.955 mm | 1.920 mm | 
    
      | Wysokość | 1.470 mm | 1.645 mm | 
  
  
    
    
    
      | Chłodnica | 1.365 zł | 1.470 zł | 
    
      | Sprzęgło | 1.280 zł | 1.220 zł | 
    
      | Reflektor | 465 zł | 370 zł | 
    
      | Tarcza hamulcowa | 480 zł | 295 zł | 
    
      | Filtr oleju | 40 zł | 50 zł | 
    
      | Filtr powietrza | 60 zł | 70 zł | 
  
  
    
    
    
      | Reflektor | 165 zł | 160 zł | 
    
      | Zderzak przedni | 200 zł | 160 zł | 
    
      | Lampa tylna | 110 zł | 90 zł | 
    
      | Chłodnica | 270 zł | 200 zł | 
  
  
    
    
    
      |  | przebieg (tys. km) - cena brutto | przebieg (tys. km) - cena brutto | 
    
      | 1994 | 300 - 14,0 tys. zł | - | 
    
      | 1996 | 452 - 16,7 tys. zł | 347 - 23,0 tys. zł | 
    
      | 1997 | 175 - 23,0 tys. zł | 310 - 27,8 tys. zł | 
    
      | 1998 | 260 - 26,0 tys. zł | 298 - 29,2 tys. zł | 
    
      | 1998 | 229 - 27,5 tys. zł | 317 - 30,0 tys. zł | 
    
      | 1999 | 167 - 30.0 tys. zł | 267 - 33,9 tys. zł |